CATATAN ALUMNI SKSS1

1. Catatan seorang bapa.


Facebook to me;
Zamri mengirim sesuatu pada Dinding anda dan menulis:

"Tanggal 28.12.2009 ku melangkahkan kaki memasuki halamanmu SRK Sri Suria 1 setelah 23 tahun meninggalkan mu.. tempat aku belajar mengenal dunia.. dan kini aku kembali kepadamu menyerahkan anakku kepadamu untuk dididik menjadi seorang manusia yang berguna kepada agama, bangsa dan negara."

2. Catatan seorang ibu. 
From:"noorzail wati" To:srisuria_one@yahoo.com Cc:noorzailfalilawati_mn@ecmlibra.com

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Alhamdulillah...dan seribu kesyukuran saya panjatkan kepada Allah SWT di atas kejayaan Sri Suria di dalam memertabatkan kejayaan anak bangsa ke arah kecemerlangan. Tanpa sokongan tenaga pengajar dan kesungguhan untuk berjaya tentunya kecemerlangan ini tidak dapat direalisasikan. Terima kasih cikgu!

Sehingga kini Sri Suria masih dekat di hati saya biarpun sudah 27 tahun ia saya tinggalkan. Setiap kali pulang ke kampung dan menyusuri laluan ke Sri Suria rasa bangga tetap mekar dan berputik di sanubari ..malah tanpa segan saya akan memperkenalkan sekolah yang telah mengajar saya untuk menjadi seorang warga yang berpendidikan. Malah anak2 cukup hafal dengan jalan ke sekolah mama!

Saya memulakan pengajian di SRK Sri Suria pada tahun 1976. Batch pertama di darjah satu.Juga batch yang pertama menamatkan putaran enam tahun (syarat) untuk berada di sekolah rendah! Malah perasaan bangga itu terus mewangi tatkala membaca berita di akhbar utama tentang kecemerlangan Sri Suria sebagai sekolah terbaik di Kelantan dan saya percaya Sri Suria akan berjaya muncul sebagai sekolah rendah keseluruhan terbaik di seluruh negara.

Saya juga percaya perasaan ini akan turut dikongsi oleh sesiapa saja yang pernah menumpang rahmat belajar di bawah bumbung Sri Suria. Maka kenapa rasa kekitaan ini tidak kita panjangkan dengan "menjejak kasih" pelajar2 Alumni Sri Suria yang bertaburan di seluruh negara ketika ini? Tidakkah Sri Suria juga perlu berbangga untuk melihat hasil semaian Sri Suria di dalam melahirkan insan yang cemerlang? Tidak adakah usaha untuk menubuhkan Alumni Sri Suria? Saya percaya ramai anak didik Sri Suria yang ingin kembali ke sekolah sekurang2 nya untuk berkongsi pengalaman atau menyumbang ke arah kecermelangan anak bangsa! Dan manalah tahu kalau2 dengan adanya Persatuan Alumni Sri Suria ini...boleh juga menyumbang kepada tabung kebajikan anak bangsa berbentuk biasiswa atau apa sajalah. Insya Allah. Sekian adanya...

***Kepada semua ex-students Suria 1, fikir-fikirkanlah cadangan mantap yang dibentangkan oleh  Noorzailwati di atas. Semoga ada respons daripada anda semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hebahan

Pihak sekolah SK Sri Suria Satu ingin mengucapkan
Selamat Menyambut Hari Guru kepada para guru sekolah dan luar sekolah.

Pautan berkaitan: Perutusan Rasmi dari Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia di laman KPM.