HARI USAHAWAN MUDA 2010















Hari Usahawan Muda SK Sri Suria (1) akan diadakan sebagaimana berikut;
Tarikh: 10.10.2010 (Ahad)
Tempat: Padang Sekolah



Pelbagai gerai jualan dibuka seperti gerai cenderamata, gerai burger, gerai pakaian, gerai lagu permintaan, gerai buah-buahan, gerai makanan barat, gerai kuih-muih dan sebagainya. Belian adalah dengan menggunakan kopon yang disediakan oleh pihak Jawatankuasa Hari Usahawan Muda. Semua murid sesi petang hadir pada sesi pagi. Sama-samalah kita memeriahkan Hari Usahawan Muda sambil menderma.

Pada sebelah pagi, semua murid dan guru menyertai acara Senaman Aerobik yang diketuai oleh beberapa jurulatih yang dijemput khas. Selepas itu diadakan pula perlawanan bola sepak beragam di mana pemain-pemain memakai kain pelikat semasa perlawanan tersebut. 

Terdapat 16 gerai yang dibuka pada hari tersebut dan sebuah 'Coffee-Corner'. Gerai-gerai tersebut dikendalikan oleh beberapa orang guru dan dibantu oleh pelajar-pelajar Tahun 6. Antara gerai-gerai tersebut, 2 gerai menjual nasi, 1 gerai buah-buahan, 2 gerai minuman, 2 gerai burger, hotdog dan pizza, 1 gerai ayam goreng, 1 gerai keropok, 1 gerai makanan barat, 1 gerai ais krim dan iced-blended dan sebagainya. Gerai-gerai ini juga dikunjungi oleh guru-guru dan pelajar-pelajar daripada sekolah-sekolah berhampiran dan juga pegawai-pegawai Pejabat Pelajaran Daerah. 


Klik atas gambar untuk besarkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hebahan

Pihak sekolah SK Sri Suria Satu ingin mengucapkan
Selamat Menyambut Hari Guru kepada para guru sekolah dan luar sekolah.

Pautan berkaitan: Perutusan Rasmi dari Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia di laman KPM.